Dåb

I den Danske Folkekirke kan man altid blive døbt - lige meget hvor gammel man er.

Dåb

Man skrives op til dåb ved henvendelse til en af præsterne ved Græsted Kirke eller til kirkekontoret og kordegn Oda Frederiksen.

Der holdes lørdagsdåbsgudstjenester den første lørdag i måneden kl. 11.00. Gudstjenesten varer 35-40 minutter, og vi samler op til tre familier ved samme gudstjeneste.

Der er på udvalgte søndage mulighed for dåb ved selvstændig dåbsgudstjeneste i forlængelse af højmessen. Disse gudstjenester lægges efter aftale med præsterne kl. 12.30.

Det er også muligt at få dåb ved en almindelig søndagsgudstjeneste kl. 10.00 i kirken.

Der lægges ikke dåb ved gudstjenester i præstegårdsladen.

Ved barnedåb skal man forvente en forberedende samtale af cirka en times varighed, hvor begge forældre skal være til stede. Vi kommer gerne hjem til jer, hvis I bor i Græsted sogn.

Ved voksendåb har den, som skal døbes, flere (3 - 4) forberedende samtaler med præsten.

Udfyld formular

Vi har brug for lidt praktisk information fra jer. Udfyld derfor venligst formularen og så kontakter vi jer.

Dåb – små hvide blomster

Folkekirken om dåb

Hvis I gerne vil vide mere om dåben, så læs med her.

Godkendte navne

Vejledning om navne fra Familieretshuset.