Konfirmation

Konfirmation betyder, at Gud bekræfter det løfte om at være med dig, som han gav dig, da du blev døbt.

Konfirmation

Ved skoleårets begyndelse modtager alle elever i 8. klasse på Gribskolen, Græsted afdeling og på Alme skole en invitation til konfirmandindskrivning via skolens intranet. Konfirmandindskrivningen er en tidlig aften sidst i august eller først i september.

Alme skoles elever undervises af sognepræst Ole Backer Mogensen i morgentimerne onsdag på Alme skole.

Gribskolens elever undervises på to hold i Præstegårdsladen. Sognepræst Troels Toft underviser de elever, som i de små klasser går i B-sporet. Sognepræst Ole Backer Mogensen underviser det oprindelige A-spor.

Elever, der tidligere har gået på Tingbakkeskolen og har en tilknytning til Esbønderup og Villingerød sogne, undervises af sognepræst Else Korsholm, Esbønderup.

Elever, som går på X-sporet, undervises af sognepræst Ole Backer Mogensen sammen med A-holdet. Hvis det bliver nødvendigt, oprettes et selvstændigt hold fra nytår.

Undervisningen for Gribskolen, Græsted afdeling, foregår tirsdag eftermiddag fra kl. 13.00-14.30 i Præstegårdsladen, Græsted Hovedgade 6A, 3230 Græsted.

Konfirmandindskrivning

Du finder indskrivning til konfirmation og konfirmationsfoberedelse i kirken i kirken herneden under, når der er åbent for indskrivning.

Skal – skal ikke konfirmeres?

Skal man være helt sikker og tro på en bestemt måde, før man kan sige "ja" til at blive konfirmeret? Nej, når det gælder tro, kan vi aldrig være helt sikre.